• 0 Item
  • Telefontider: Mån - Fre 10:00 - 16:00 - 0224-12330
  • Email

Välkommen till BadAssParts

Köpvillkor

Beställning
Alla beställningar från BAP är bindande. Normalt får du en bekräftelse inom några minuter till den e-postadress som du uppgett vid ordertillfället. Om din bekräftelse uteblir, om du ångrar din beställning eller har gjort något misstag i den – kontakta BAP omgående på order@badassparts.se. Observera att du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande för att kunna beställa från BAP och att vi har rätt att neka köp. Vi sparar IP-nummer på alla beställningar och polisanmäler, undantagslöst, falska sådana.
Alla beställningar som görs utanför sveriges gränser måste förskottsbetalas. När BAP har tagit emot betalningen, skickas varorna till kunden.
Priser
Alla våra priser är inklusive 25% moms. BAP reserverar sig för momsändringar, avgifter, valutaförändringar och dylikt som står utanför vår kontroll. 
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer på alla försändelser och baseras på DHL taxor för vikt och storlek och vi väljer det leverans sätt som är lämpligast för kund. När du gör din beställning blir du alltid informerad om kostnaden via den e-mail du anget.
Betalsätt
Vi använder oss av Klarnas Betal tjänster Klarna konto och Klarna faktura. Vid postförskott använder vi oss av DHLs efterkrav. Swish lär total summan på ordern betalas in på det swish nr som anges.

Förskottsbetalning kan även göras till Bankgiro 350-2465 märkt med order nummer. (det väljer du själv vid val av förskottsbetalning) 
Leverans
Varorna skickas i normala fall samma dag din beställning om varan finns i lager där 1-3 dagar är angett. Och tar mellan en till tre arbetsdagar för leverans. Kontakta BAP om du inte har fått en avi en vecka efter att du gjorde din beställning, då slipper du onödiga krav på icke-utlösta paket (läs mer om detta under ”Outlösta brev & paket” nedan).

Produkter med 3-5 & 7-10 dagars leveranstider är varor som beställas in till oss dvs det är beställningsvaror. Leveranstiden är förusatt att inga förseningar sker på vägen för att vi ska kunna hålla 3-5 dagar då detta är utom våran kontroll.

Icke lagerförda Japspeed eller Direnza produkter med leveranstiden 3-5 dagar angett är beställnings varor och räknas med ledtiden 4 dagar till oss och att det skickas samma dag det anländer.


Observera! att det vid hög orderingång kan ta någon dag extra för din beställning att komma iväg, eller om din order läggs under semestertid.

Garanti
Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten till BAP och vi står för frakten från oss till kunden. Observera att för att garantin ska vara giltig måste kunden förvissa sig om att produkten är korrekt innan montering och att produkterna har hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt. Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna felaktigt!

Då produkterna är avsedda för modifiering/ombyggnad /trimning gäller endast garanti för själva delen ,ej delar och arbete runtomkring Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så gäller inte garantin. Garantin gäller endast ursprunglig köpare och kvitto eller kopia på detta måste finnas. Ansvaret för BAP är begränsat till utbyte eller reparation av delen i första hand, i vissa fall återköp av delen BAP garanti gäller inte vid Force-Mayor.
Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet.

Vid transportskadad vara. Vi följer fraktbolagens riktlinjer för skadat gods och det är ytterst viktigt att en skada anmäls inom 7 dagar efter att det tagits emot.

1. I alla fall av trasnsportskada ska det anmälas till transportören inom 7 dagar efter att paketet eller godset tagits emot. DHL Kundservice telefon: 0771-345345 eller hos ditt lokala ombud eller central.
2. Skicka bilderna och beskriv vad som är trasigt till oss.
3. Kom ihåg att ange ditt ordernummer.

OBS! BAP har inte möjlighet att ersätta dig för skador om du inte följer fraktbolagens regler för skadat gods.


Kontakta oss alltid om du önskar returnera en felaktig vara så skickar vi en retursedel (gäller ej om du beställt fel vara). Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Returer till BAP
För snabbast behandling av ditt ärende; kontakta alltid BAP på order@badassparts.se eller via telefon 0224-12330 för godkännande av retur innan du skickar tillbaka en produkt till oss. Denna bestämmelse gäller för alla garantiobjekt, paketreturer och fellevereade varor. Läs mer om returer under ”Returrätt” ovan. När vi mottagit en retur kan handläggningstiden för returen vara mellan 7-14 arbetsdagar innan återbetalning.

Returrätt
Enligt konsumentlagen har du rätt till 14 dagars bytes- och ångerrätt. Det är viktigt att du kontaktar oss på order@badssparts.se eller telefon 0224-12330 för godkännande av retur innan du skickar paketet. Kom ihåg att bifoga fakturan som kom med orginalförsändelsen och att det är du som kund som betalar frakten vid retur! Glöm heller inte att bifoga information om vad det är ni vill byta till, eller vilka bankuppgifter ni har vid återbetalning. 
Vid retur ska varan vara hos BAP inom 14 dagar från och med att du fått klartecken att du kan returnera din vara.

Observera att returrätt gäller inte om varan är använd, inkopplad eller om BAP inte har gett sitt godkännande för returen.  14 dagars bytes- och ångerrätt
 gäller ej Företag.

Returrätt gäller inte varor som är beställningsvaror dvs icke lagerhållda produkter se "Leverans" vad som innefattar dessa produkter eller ordrar via mail / telefon där kund specifikt köpt en vara utöver det sortiment vi säljer online i webshop.


Allmänt
Då våra delar är avsedda för Sport / tävlingsbruk måste kunden förvissa sig om vad som är godkänt för bilen om den skall andvändas i normal trafik. Om köparen är näringsidkare gäller endast garanti för själva delen som är köpt hos BAP. BAP svarar ej för indirekt förlust ,ex utebliven vinst eller rese /transportkostnader eller merjobb /Merkostnader.
Återbetalning
Vid eventuell återbetalning från BAP har vi möjlighet att sätta in pengar på Bankgiro-, Bank-, Plusgiro- och Personkonto.
Outlösta brev & paket
Outlöst brev & paket debiteras med SEK 500:- en kostnad som faktureras i efterskott och outlösta paket debiteras utefter fraktkostnaden. Vid utebliven betalning vidarebefodrar BAP undantagslöst kraven till inkasso.

Integritetspolicy


            Ansvar: BAP är personuppgiftsansvarig och har följande kontakt uppgifter:

            BAP , BOX 83 , 73322 Sala
            Telefon: 0224-12330
            
BAP värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter. Du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos BAP. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

Vilka personuppgifter behandlar vi och vad dessa används till.

Vi kommer att behandla följande personuppgifter som du som kund lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in via våran webshop genom s.k cookies.

- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- Personnummer
- IP Adress
- E-post Adress
- Betalningsinformation
- Orderhistorik

Användning av peronsuppgifter.

Kontaktuppgifterna används för att vi ska kunna fullfölja våra avtal gäntemot dig som kund. T.ex vid leverans av varor , avisera dig om försändelse och kunna kontakta dig vid ev fel / reklamationer / returer / support av produkt / 

E-postadress är i syfte för marknadsföring t.ex nyhetsbrev som du som kund måste registrera dig för i våran kassa eller under fliken nyhetsbrev. Du kan närsomhelst avregistrera dig via ett nyhetsbrev eller om du kontaktar oss.

Vi säljer inte, hyr inte ut och gör inte dina personuppgifter tillgängliga för någon utomstående och överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.


Så länge sparas dina personuppgifter.

Vi lagrar personuppgifter  så länge vi anser att det är nödvändigt för att vi ska kunna ge dig som kund en god service och underlätta om du t.ex handlar hos oss igen. Med undantag för att en längre lagringsperiod krävs för tillämplig lag såsom skatt och köplagar som t.ex berör garantiändamål.

Dina uppgifter sparas dock aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning (GDPR)

Så skyddas dina personuppgifter.

BAP använder sig av bl.a WAF, DDoS protection, SSL defend , SSL för att säkerställa säkerthet och trygghet för dig som kund när du hanlar hos oss.


Tillgång och uppdatering av dina personuppgifter.

Enligt gällande personuppgiftslagstiftning (GDPR) har du rätt att få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig oavsätt tillvägagångssätt hur dessa samlats in. Om du vill få information om dessa uppgifter kan du lämna in en skriftlig begäran till oss.

När lämnar vi ut era personuppgifter

BAP kan komma att lämna ut personuppgifter till trejde part som t.ex polisen eller annan myndighet om det berör utredning av brott eller om vi anses skyldig att lämna ut sådana uppgifter med stöd av lag eller myndihetsbeslut.


Använder vi oss av Cookies ?

BAP använder sig av cookies på våran webbplats för att förbättra och identfiera återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies koppla inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

Ändringar i Integritetspolicy

BAP förbehåller sig rätten att vid behov ändra eller komplettera Integritetspolicyn när som helst i tiden för att åtgärda eller uppfylla nya tekniska eller legala krav. All ändring kommer att publiceras på våran webbplats.


Genom att godkänna BAP köp vilkor godkänner du hur vi hanterar dina personuppgifter samt lagring av dina personuppgifter enligt våran Integritetspolicy