• 0 Item
  • Telefontider sommar tid: Mån - Tis 10:00 - 16:00 - 0224-12330
  • Email

Välkommen till BadAssParts

Köpvillkor

Beställning
Alla beställningar från BAP är bindande. Normalt får du en bekräftelse inom några minuter till den e-postadress som du uppgett vid ordertillfället. Om din bekräftelse uteblir, om du ångrar din beställning eller har gjort något misstag i den – kontakta BAP omgående på order@badassparts.se. Observera att du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande för att kunna beställa från BAP och att vi har rätt att neka köp. Vi sparar IP-nummer på alla beställningar och polisanmäler, undantagslöst, falska sådana.
Alla beställningar som görs utanför sveriges gränser måste förskottsbetalas. När BAP har tagit emot betalningen, skickas varorna till kunden.
Priser
Alla våra priser är inklusive 25% moms. BAP reserverar sig för momsändringar, avgifter, valutaförändringar och dylikt som står utanför vår kontroll. 
Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer på alla försändelser och baseras på DHL / Postens taxor för vikt och storlek och vi väljer det leverans sätt som är lämpligast för kund. När du gör din beställning blir du alltid informerad om kostnaden via den e-mail du anget.
Betalsätt
Vi använder oss av Klarnas Betal tjänster Klarna konto och Klarna faktura. Vid postförskott använder vi oss av Postnords efterkrav. Swish lär total summan på ordern betalas in på det swish nr som anges.

Förskottsbetalning kan även göras till Bankgiro 350-2465 märkt med order nummer. (det väljer du själv vid val av förskottsbetalning) 
Leverans
Varorna skickas i normala fall samma dag din beställning om varan finns i lager där 1-3 dagar är angett. och tar mellan en till tre arbetsdagar för leverans. Kontakta BAP om du inte har fått en avi en vecka efter att du gjorde din beställning, då slipper du onödiga krav på icke-utlösta paket (läs mer om detta under ”Outlösta brev & paket” nedan).

Produkter med 3-5 & 7-10 dagars leverans tider är varor som beställas in till oss. Detta är förusatt att inga förseningar sker på vägen för att vi ska kunna hålla 3-5 dagar.

Icke lagerförda Japspeed eller Direnza produkter med leveranstiden 3-5 dagar angett räknas led tiden 4 dagar till oss och att det skickas samma dag det anländer.

Beställningsvaror lär du kontakta oss för att få exakt leverans datum. 
Observera! att det vid hög orderingång kan ta någon dag extra för din beställning att komma iväg, eller om din order läggs under semestertid.

Garanti
Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten till BAP och vi står för frakten från oss till kunden. Observera att för att garantin ska vara giltig måste kunden förvissa sig om att produkten är korrekt innan montering och att produkterna har hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt. Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna felaktigt!

Då produkterna är avsedda för modifiering/ombyggnad /trimning gäller endast garanti för själva delen ,ej delar och arbete runtomkring Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så gäller inte garantin. Garantin gäller endast ursprunglig köpare och kvitto eller kopia på detta måste finnas. Ansvaret för BAP är begränsat till utbyte eller reparation av delen i första hand, i vissa fall återköp av delen BAP garanti gäller inte vid Force-Mayor.
Reklamationer
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet. Vid skadad vara:
1. Ta ett kort på den skadade varan och även på emballaget.
2. Skicka bilderna och beskriv vad som är trasigt till order@badassparts.se
3. Kom ihåg att ange ditt ordernummer.
4. Vi gör en bedömning om det är fraktbolaget eller vi som kommer stå för skadan. - Om fraktbolaget, så gör vi en reklamation och avvaktar besked.
5. När vi har fått besked från fraktbolaget eller om vi står för skadan så skickar vi en fraktsedel som du sätter på din produkt och skickar den till oss.
6. Vi kontrollerar den trasiga produkten och skickar den nya produkten så snart den finns på vårat lager.

Kontakta oss alltid om du önskar returnera en felaktig vara så skickar vi en retursedel (gäller ej om du beställt fel vara). Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Returer till BAP
För snabbast behandling av ditt ärende; kontakta alltid BAP på order@badassparts.se eller via telefon 0224-12330 för godkännande av retur innan du skickar tillbaka en produkt till oss. Denna bestämmelse gäller för alla garantiobjekt, paketreturer och fellevereade varor. Läs mer om returer under ”Returrätt” ovan. När vi mottagit en retur kan handläggningstiden för returen vara mellan 7-14 arbetsdagar innan återbetalning.
Returrätt
Enligt konsumentlagen har du rätt till 14 dagars bytes- och ångerrätt. Det är viktigt att du kontaktar oss på order@badssparts.se eller telefon 0224-12330 för godkännande av retur innan du skickar paketet. Kom ihåg att bifoga fakturan som kom med orginalförsändelsen och att det är du som kund som betalar frakten vid retur! Glöm heller inte att bifoga information om vad det är ni vill byta till, eller vilka bankuppgifter ni har vid återbetalning. 
Vid retur ska varan vara hos BAP inom 14 dagar från och med att du fått klartecken att du kan returnera din vara.

Observera att returrätt gäller inte om varan är använd, inkopplad eller om BAP inte har gett sitt godkännande för returen.  14 dagars bytes- och ångerrätt
 gäller ej Företag.

Returrätt gäller inte varor som är beställnings varor eller ordrar via mail / telefon där kund specifikt köpt en vara utöver det sortiment vi säljer online i webshop.


Allmänt
Då våra delar är avsedda för Sport / tävlingsbruk måste kunden förvissa sig om vad som är godkänt för bilen om den skall andvändas i normal trafik. Om köparen är näringsidkare gäller endast garanti för själva delen som är köpt hos BAP. BAP svarar ej för indirekt förlust ,ex utebliven vinst eller rese /transportkostnader eller merjobb /Merkostnader.
Återbetalning
Vid eventuell återbetalning från BAP har vi möjlighet att sätta in pengar på Bankgiro-, Bank-, Plusgiro- och Personkonto.
Outlösta brev & paket
Outlöst brev & paket debiteras med SEK 500:- en kostnad som faktureras i efterskott och outlösta paket debiteras utefter fraktkostnaden. Vid utebliven betalning vidarebefodrar BAP undantagslöst kraven till inkasso.
Behandling av personuppgifter
När du handlar hos BAP uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använd er dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av BAP Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.